Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Sú pohonné hmoty na Slovensku kvalitnejšie ako v Rakúsku? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Správny postreh. Svätá pravda. Na Slovensku sú dlhodobo nadsadené ceny pohonných hmôt.
V Gorile sa tuším spomína Vilagi..Slovnaft má palivo za najvyššie ceny.. a zmluvne zaviazané štátne inštitúcie, ktoré musia tankovať iba jeho najdrahšie palivo - zo Slovnaftu.
Biznis so štátom.
Kvalita je dlhodobo sporná.
https://www1.pluska.sk/rady-a-...

Tiež by ma zaujímalo, prečo palivo v Maďarsku v rámci tej istej skupiny je lacnejšie, ako na Slovensku.

Toto sú istoty oligarchického štátu previazaného s mafianskými skupinami.
Slovnaft je súčasťou Moll
 
Hodnoť

 

Na Slovensku je vyššia spotrebná daň v niektorých prípadoch ajDPH.
 
Hodnoť

 

Pokial ja viem, v cene benzinu je najvacsou polozkou dan z paliv a DPH, ktore sa odvadzaju statu. A na Slovensku vlady nastavili dane z benzinu na vyssie hodnoty a preto je benzin drahsi. Dritom DPH sa plati aj zo spotrebnej dane (dan z dane).
https://auto.sme.sk/c/5234084/...
 
Hodnoť

 

Liter suroveho benzinu opusta Slovnaft za necelych 50 centov. V tom je ropa, energie,platy,investicie do technologii... Nejakych 10 centov je marza cerpacky a dalsich 5-8 centov si berie pre seba firma, co s cisternami tie pumpy navaza palivom. 55 centov je spotrebna dan z benznu. A na to vsetko si stat prihodi este 20% DPH. Tak sa necudujme, ze tankujeme pomaly najdrahsie v EU...
 
Hodnoť

 

na slovensku som benzin nekupoval uz ani nepamatam, ale v casoch ked som to este robil a vedel som porovnat, tak rozdiel v dojazde na plnu nadrz pri 1.3 mpi felicii bol cca 50 - 100km (pri rovnakych cestnych podmienkach)
mozte ale 1x hadat ze na benzin odkial som na jednu nadrz statisticky najazdil viac (AT - cerpacky vo wolfstahl alebo heinburg, SK - BA)
 

 

najmä ten z heinburgu je kvalitnejší. dokonca kvalitnejší, než z Hainburgu.
 
Hodnoť

Neviem co sa cudujete

Ja tankujem stale za 20 euro a nejake vykyvy cien ma nezaujimaju.
 

Tento je známy

Tento vtip je dobrý. Pôvodná verzia s blondínkami.
 

S

Blondikami nechapem? Fakt som nemal viac prachov a potom som si zvykol.
 
Hodnoť

híd minister súdruh érsek árpád

túto vec už dávno vysvetlil v dvoch jasných bodoch:
1. Slovenský benzín je drahší než rakúsky, lebo je kvalitnejší.
2. Rakúsky benzín je pri slovenských hraniciach zámerne lacnejší, aby nalákali Slovákov.
O obidvoch bodoch nikto, samozrejme, nepochybuje. Okrem tých, ktorí vedia, ako to naozaj je ;)
 
Hodnoť

 

Rakušania zasa podstatne viac platia na cestnej dani, poistnom...takže v konečnom dôsledku na tom lepšie nie sú. Oplati sa u nich tankovať hlavne pre kvalitnejšie palivo
 

V preklade

Majú drahšie autá, ich hospodárstvo je postavené na obnoviteľných zdrojoch (veterné a vodné elektrárne). Aspoň sa o to snažia. Jednorazové plastové fľaše považujú za prežitok. Majú rýchle diaľnice, lebo veria, že auto spáli menej, keď ide optimálnou rýchlosťou a nevyhýba sa výmoľom. (majú 100 km/h mimo mesta) Podľa mňa tu je pes zakopaný. Menší dopyt po rope = menšia cena.
 

 

"Jednorazové plastové fľaše považujú za prežitok." - v obchodoch to nevidno. Nápoje sú takmer výlučne v PET fľašiach
 

 

Optimalna rychlost na spotrebu je nizsia nez 100 km/h.
 

Hahaha

1. R si práve kupujú lacnejšie autá, lebo platia vysokú cestnú daň. Preto je tam bežnejšie ako u nás vidieť napr. Dácie.
2. Nemajú rýchle diaľnice. Síce na pár úsekoch skúšajú 140, ale naopak veľa úsekov UG-L má zníženú rýchlosť 100 a veľakrát aj 80 km/h, čo je potom paradox, že na ceste popri diaľnici môžeš ísť rýchlejšie ako na diaľnici (100 vs. 80).
S ostatným súhlasím.
 

Nie UG-L

ale IG-L. Ochrana ziv. prostredia pred imisiami.
 
Hodnoť

re: cena / kvalita

na úvod:
https://www.aktuality.sk/clano...

Dnes už viac ako polovic z ceny PHM tvoria dane.
V tej súvislosti môžeme čakať, že elektromobilita (ktorá je dnes stále BEZ DOTÁCIÍ cenovo nevýhodná ) bude na tom s "ekonomickou výhodnosťou" ešte horšie, keď sa zavedie spotrebná daň na elektrinu, použitú v doprave (štát si takýto výpadok spotrebných dani nemôže dovoliť. Špeciálne ten slovenský štát, ktorý je niečo medzi postsocialistickou demokraciou karpatského typu a týmn, čomu sa v Eúrope vraví Balkán).

Pre ilustráciu, veľmi dobrý blog pána Ihnáta na eTrende o tom, KTO to tu celé PLATÍ:
https://blog.etrend.sk/radovan...
(ukázal som deťom, aby mali motiváciu
a; podnikať
b; emigrovať)
(ako pomôcku som im uviedol, koľko úsilia stojí podnikateľov aby (ne)platili dane a čo iné by mohli dokázať, ak by sa namiesto agresívnej daňovej optimalizácie venovali predmetu ich podnikania) - áno , B je správne.

Pokiaľ ide o kvalitu paliva, ropa zo Swechatu pochádza od Saudov a z Líbie a preto obsahuje omnoho menej síry ako tá, ktorá dotečie ropovodom Družba do SLovnaftu.

Na Slovensku sú daňovo zvýhodnené palivá, do ktorých sa pridáva BIOZLOŽKA, ktorá pokiaľ ju nespotrebujete, degraduje a vytvorí v nádrži sliz, ktorý poteší vášho servisáka (mám vždy jedno auto na LPG, na jazdenie po meste a keď som nechal benzín, ktorý používam iba na štartovanie rok v nádrži, stálo ma to palivové čerpadlo a vstreky).

Dane presvedčia každého, takže ten sajrajt máte aj v SHell V-power, ktorý som tankoval (spotrebujem ho skutočne pár litrov do roka, takže ma cena za liter až tak nedráždila, chcel som sa vyvarovať problémom s palivom - nedalo sa)

Pokiaľ ide o rozdielne (nižšie) ceny PHM na pumpách cez víkend, je to snaha prevádzkovateľov, o zníženie "návalu" v pondelok ráno, keď sa po víkende každý s prázdnou nádržou cestou do práce snaží natankovať a na pumpách je plno. Ľudia, ktorí majú čas (alebo si privstanú aj v sobotu) natankujú pri odchode na víkendový výlet... (ceny zase stúpnui v nedeľu popoludní). Menšie rady pri pokladní/pred stojanmi = viac spokojných zákazníkov, ktorú prídu ZNOVA. Na web-e sú informácie i (i ako aplikácie do mobilných telefónov, kde si viete nastaviť alarm pri výraznejšej zmene) o cenách na jednotlivých staniciach - viete si nastaviť sledovanie tých svojich/konkurenčných v miestach, kde sa pohybujete ...

Rakúšania ušli v 1955 Rusom zo zveráka (a nielen tie spolkové krajiny, ktoré bola v ich okupačnej zóne). je to iba 64 rokov, ale stále si túto skutočnosť uvedomujú. A pristupujú k spravovaniu svojho štátu troška inak. Navyše, majú stále inšpuráciu u svojho väčšieho SZZ suseda ...

u nás sú chlapci z MOL spokojní, kamionisti s cudziny a všetci Bratislavčania tankuju za hranicami, tak si to MOL musí vynahradiť na nás ostatných.
 


Najčítanejšie


  1. Martin Greguš: Jozef Kmeto zomrel v sanitke. Jeho posledná výzva "neveriacim" 4 226
  2. Peter Remeselník: Prečo polícia odmietla potrestať páchateľa, ktorý narazil autom do ľudí a ušiel ? 3 950
  3. Jozef Kmeto: Obezita mi vzala všetko 1 896
  4. Peter Kollega: Robert Fico ako verejný obhajca zločinca Dušana K. 1 552
  5. Maroš Chmúrny: Spoločná zodpovednosť a R. Fico žije v strachu 999
  6. Martin Greguš: Antigenový test vs PCR test. Výsledky štúdie z ČR. Je v tom chaos, ako sa ma laik vyznať? 884
  7. Ján Jakubčo: Matovič, Krajčí.. hrdina alebo šašo? 819
  8. Rudolf Pado: Päťdesiat vlkov opäť na odstrel 755
  9. Zuzana Pelaez: Konzum v Kolumbii: dovidenia shopoholizmus, vitajte v ére našich prarodičov. 681
  10. Martina Paulenová: Dnes si beriem PN-ku 675

Rebríčky článkov


  1. Milan Božik: Naše mamy: ,,Nechytaj tie peniaze, sú špinavé”. Koronavírus a digitalizácia - prepojenie?
  2. Dušan Seberíni: Pán minister Krajčí nešaškujte
  3. Peter Slivovic: Prízrak
  4. Jozef Legény: Bytové hospodárstvo s.r.o. Revúca - čierna diera kde miznú peniaze Revúcej a Revúčanov
  5. Gabo Németh: Láska ako v ohni med
  6. Jozef Legény: Ľudia 65+ sa nepočítajú do štatistiky účasti. Teda ani do štatistiky pokút, pán Matovič?
  7. Dušan Seberíni: Čosi tu neštimuje
  8. Miriam Studeničová: Kráľovná podsvetia a Kráľ času! Fantastické nepoznané skutočnosti!
  9. Štefan Vidlár: O prokurvátoroch
  10. Andy Morávek: Ako som do CORWIN SK a.s. priniesol hotovosť na kúpu bytu… a oni ma otočili vo dverách


Už ste čítali?